News - Events

11/11/2015

EXPANSION OF OUR MARKETS

A new synergy with the Italian Chamber of Commerce in Manila has started, towards the expansion of Made in Italy in the countries of the South East of Asia. Manila as a market in the Philippines but also as a gateway to ASEAN, the association of the ten countries in the South East of Asia: Philippines, Thailand, Indonesia, Malaysia, Singapore, Vietnam, Myanmar, Cambodia, Laos, Brunei. All these countries are experiencing a strong growth and have signed a free trade agreement within the signing states.

A new opportunity arises for the Made in Italy ‐ in the various commodities sectors ‐ to open an operative channel with the support of an expert team that has already started a network of local distribution. We are conducting preliminary market surveys for our factories to identify the correct distribution channel and commercial partners.

The Italian Chamber of Commerce in the Philippines is a non-profit organization that provides a continuous forum for its members, which can identify, examine and discuss matters of common interest affecting economic, industrial and commercial objects. It constantly works in order to realize in the most efficacious way the goals of its members.

In particular, the ICCPI builds up business trades between Philippine and Italian companies, promotes each cultures and creates employment in the Philippines. The ICCPI also extends its offers and business opportunities to individuals that would like to be part of the organization and promote the Chamber into business community. ICCPI is governed of Rules and Regulations and duly registered at Securities and Exchange Commission (SEC) in the Philippines.

About Philippines

Maggio 2015

Apertura del centro di esposizione nazionale italiano a Shanghai

Padiglione Italiano – Vetrina del Made in Italy - Shanghai

Nasce dalla sinergia fra Studio Esse 2000, CBA, l'Associazione Cina-Italia di Shanghai presieduta dal prof Hu Jinxing e da Mr Hu Wingshi, un format dedicato alla realtà delle eccellenze italiane che desiderano affacciarsi sul mercato cinese e accresce la propria visibilità in questo gigante dell'economia mondiale.
Il Padiglione Italiano – Vetrina del Made in Italy è un format lifestyle, fornito arredato dedicato al B2B, al B2C (online e offline) e alla replicabilità con formula franchising.
È una fiera annuale, aperto agli operatori del settore e al pubblico tutti i giorni.

LA LOCATION

È collocato all'interno della FTZ (Free Trade Zone), area di libero scambio commerciale di Waigaoqiao.

LEVEL 5, BUILDING 10, N° 77
3rd WEST FUTE ROAD
PILOT FREE TRADE ZONE – SHANGHAI

Note su Mr Hu Wingshi (figlio del Prof. Hu Jinxing)

È proprietario della Holding Shichihui Ltd (proprietaria di diversi negozi e Mall, gestisce il brand di e-commerce www.ishegou.com), e maggior azionista e responsabile di altre società tra cui la Ming Xuan Holding (si occupa di prodotti di brand alimentari), la Yuanrong Shiji Holding (gestisce la catena di gioiellerie Chantecler, Zhen Lu Wine, Hong Kong shopping center, il canale TV Love life channel, ecc.).

ATTIVITÀ SVOLTE

  • Showroom per acquisti programmati, fashion, food & beverage, cosmetica ecc. (B2B)
  • Acquisto di prodotto di stagione da parte di negozianti per fare test sulle collezioni (B2B)
  • Piattaforma e-commerce crossborder, in collaborazione con aziende già esperte ed introdotte (B2B)
  • Vendita al dettaglio (B2C)
  • Promozione del Made in Italy aderente al Padiglione tramite iniziative ed eventi fuori dal Padiglione, su tutto il territorio cinese
  • Servizio di attività di importazione a clienti cinesi non provvisti di licenza di importazione
  • Possibilità di replicare il Format come B2C nei Mall
  • Possibilità di replicare un singolo settore come B2C nei Mall e nei negozi
  • Replicabilità del lifestyle come format dedicato principalmente ai Mall rappresenterà lo stile Italian a 360°
  • Qui ci va il video e le immagini mobili del padiglione

LA NOSTRA FORZA

La cooperazione mano nella mano tra le società del gruppo e il Padiglione Italia permetterà di creare un nuovo punto di riferimento in special modo delle città periferiche emergenti, diventando un modello commerciale per il settore del Made in Italy.

NOTE SULLA FTZ DI WAIGAOQIAO SHANGHAI

Un progetto chiave nella zona di libero scambio di Shanghai nel 2015 per la nuova politica commerciale del governo, “prima attuazione e primo test”, un progetto pilota di facilitazione degli scambi.
L'unico progetto che ha ottenuto l'autorizzazione del comitato di gestione della zona di libero scambio di Shanghai il quale sostiene pienamente la promozione del progetto.

La FTX di Waigaoqiao è stata fondata il 22 agosto del 2013 con il permesso ufficiale dello Stato Cinese ed è stata aperta al pubblico il 29 settembre del 2013.
La zona copre un totale di 28,78 Km2 ed è collocata nelal zona Pudong Nord, vicina all'aereoporto Internazionale Pudong.
Il progetto dei centri/padiglioni nazionali viene guidato dall'autorità di FTZ ed attuato dal centro opertivo di FTZ, dando ai vari prodotti del mondo il sostegno delle politiche del FTZ, per illustrare, promuovere e vendere i prodotti delle varie nazioni nel mercato cinese.
Vi sono, oltre all'Italia, diversi centri/padiglioni delle nazioni come l'Australia, la Russia, la Nuova Zelanda, la Polonia, la Lituania, la Korea, la Thailandia, il Cile, ed altre in via di apertura.

LE NOSTRE AZIENDE DEL SETTORE ABBIGLIAMENTO

Ago Italia, Alessandro Gherardi, Daggs, Danivè, Francesco Visone, GST, Hand, Iris Noble, Jewels & Joy, Joelle, Le fate, Leonardo Saccenti, Maglificio Furlan, Maglifico Denny, Malagrida, Marisa Monti, Orfatti, Tavares, Up to Be, Viola Vinca.

18-19-20/03/2015

Participation to Shanghai Chic fair.

30/01/2015

Shanghai Showroom Opening - Invitation to the opening ceremony - Showroom presentation flier

September 2014

Thirty Italian factories in the lines of clothing and accessories will be the protagonists of a campaign of B2B sales in China. Three primary Chinese cities have been identified in which will be hosted the meetings organised by us together with our Chinese partners, experts in the lines of retail and franchising.

Our purpose is to enter these markets by meeting with real buyers that nowadays only refer to HK for their international purchases and that cannot find novelties anymore, with Chinese investors interested in franchising but who don't know how to get in touch with foreign companies and with chain stores that want to refresh their brand.


From the right Stefania with one of our suppliers and one of our partners for the Buying conference.

Presentation slides for the buying conference.

March 2014

Organisation of the event/workshop for the promotion of the project "European City" in Tianjin at Hotel St.Regis, Florence.

Distinguished participants:

  • Manager of CNA Tuscany
  • Manager of CNA Florence
  • Financing department manager of Unicredit Bank
  • Representative of Unione Imprese Storiche
  • C&O Confindustria Tuscany
  • Dott. Carraresi of Regional Council of Tuscany
  • Florence Federmoda
  • Manager of Confindustria Florence
  • CEAM group
  • To be G by Guccio Gucci

January 2014

During Pitti Uomo, organization of 4 days workshop presenting "European City" project at Hotel Baglioni, Florence.

09/01/2014

Event organized for Wanshun - Tianjin "European City" project at Teatro della Pergola, Florence.

Year 2013

We gave support for the opening of the Huafa Mall in Zhuhai.

We are carrying on a project of distribution of Italian products (fashion, food, cosmetics) with the organisation of a month long B2B Buying Conference in China the coming September, to give birth to a stable platform in each relevant field. Arrangements are being made for the creation of an e-commerce platform tailored for international companies. We have settled JV among Italian companies and Chinese investors; along with Italian architects, visuals and the marketing team, we have been able to help customers/partners to become real international companies, building up a trust that nowadays allows us to offer the same bunch of knowledge to any other potential customer/partner.

Our support has been not only in term of products, but also we helped them building up the correct strategy and the operation team in order to make their projects famous on China market.

Through media, television, workshops and events we organized for them, Chinese companies have been able to present themselves in a correct way on the Italian market, and they are now recognized as experts, serious and reliable potential partners by Italian producers.

May and November 2013

Organization of a team of factories to partecipate to Moda Prima Fair at Stazione Leopolda, Florence.